#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Navigace

Obsah

Limonádový Joe

Typ: ostatní
Limonádový Joe Divadelní hra Jiřího Brdečky
Budišov 2. dubna 2016

V programu jsme byli taktně upozorněni, že to bude jiné, než známe z televize. Jistě, my dříve narození pamatujeme ještě divadelní představení, které Československá televize kdysi uváděla.

Pamatujeme? Já si dobře vzpomínám na gag se zbraní střílející za roh a vyvstává mi ještě obraz poskakování s kůlem. Ale to je asi tak všechno. Takže stejně se bude srovnávat s legendárním filmem, který běží v bedně dodnes. Ten je skutečně geniální, ale budišovský Limonádník s ním (tam, kde se děj a písně shodují) snese veškerá srovnání.

Jistě, Miloš Kopecký s výrazem pokerface (tohle opravdu přesně neumím přeložit) zahrál Horáce Badmana perfektně. Markův Horác je jeho naprostým opakem. Při Horácově pohřebním blues mi ale došlo, že to je ono. Je to naprosto jiné, srovnání zážitku ovšem zní minimálně plichtou.

Když jsme se starostou blahopřáli ochotníkům ke skvělému výkonu, nebyla to zdaleka jen společenská formalita. Mohu potvrdit, že VŠICHNI odvedli perfektní výkon. Někteří i na hranici fyzických možností. Nešlo si nevšimnout, že Tornádo vypadá, jako by právě doběhla do cíle běhu maratónského. To víte, odehrát dvě a půl hodiny náročné role, nechat se otloukat od Limonádníka a přitom neustále tančit a zpívat *), to není nic jednoduchého, zvláště již třetího dne (zkouška, generálka, premiéra). A nazítřek znovu. Pravda, Květa Fialová byla perfektní, ale ta se asi tolik ve filmu nenadřela – a navíc za ni zpívala Simonová.

Tentokrát si také jistě všichni všimli perfektního osvětlení. Zdálo by se, že je to příliš kýčovité, ale znovu se podívejte na onen „jednobarevný“ film. Že u nás dominovala červená a ve filmu žlutá? Není třeba všechno opisovat, tohle navíc bylo opravdu jiné, než film.

Jinak, na obvyklé srandičky v takto nabitém díle nebylo mnoho prostoru, ale přece jen nějaká vylepšení zazněla. Třeba kinder bueno asi těžko zmínil Brdečka ve svém díle, které vzniklo ještě před založením fy Ferrero.

Kdoví, co by řekl divadelní kritik, ale na ty se u ochotníků stejně nehraje. Z hlediska diváka nevšední zážitek. Kdo neviděl, nechť se jde podívat.

Jo, a víte, co znamená česky „buenos aires“, zejména po přání „buenas noches“?

*) P. S.: ...a to jsem ještě zapomněl na fyzicky namáhavé vymetání Horáce ze scény.

Ladislav Dokulil

A kdo za to může:

Jiří Kazda (Limonádový Joe), Jiří Marek (Horác), Karolína Maloušková (Tornádo Lou), Kristýna Robotková (Winnifred), Martin Bárta (Grimpo), Miroslav Rybníček (Doug), Jarmila Ujčíková (Ezra Goodman), Miroslav Voborný (Dakota Kid), Drahomír Maloušek (Mexiko Kid), Miloš Vokoun (barman), Marie Tesařová (Buffalo Bill vdova), Miroslav Voborný (pán ve fraku), Milada Suchánková (dáma v baru), Karin Talábová (Lolo), Kristýna Jandejsková (Žužu), Kamila Košová (Frufru),

Zdeňka Maloušková (režie), Karolína Maloušková (hudební režie), Ivana Štolová (sleduje text), Pavel Starý (zvuk a světla), Iveta Stará (hudební spolupráce).

 

Fotky jsou z důvodu zachování nasvícení scény pořízeny výhradně bez použití blesku (kromě jednoho kousku kradeného).

úvod     v baru     Horác

Goodman     v baru     v baru

v baru     Kolaloka     Grimpo

fialová scéna     Lou     Winnifred

červená scéna     zelená scéna     Joe

Horác     Horác     modrá scéna

v baru     kradený blesk     tanečnice


vdova     Dakota Kid     Lou

u kůlu     Horác     v baru

zametání     závěr     děkovačka

děkovačka     herci režisérce     konec

 

 


Vytvořeno: 3. 4. 2016
Poslední aktualizace: 12. 11. 2017 23:06
Autor: Správce Webu